Knabstrupperforeningen for Danmark's ARKIV
Knabstrupperforeningen for Danmark's ARCHIVE

Landbrugsmesse i Gl. Estrup d. 22. og 23. maj 2004

Hvert år i maj afholdes det dejlige dyrskue, Landbrugsmessen Gl. Estrup, ved Auning på Djursland. Dyrskuet er navngivet efter det smukke slot med herregårdsmuseum og landbrugsmuseum, Gl. Estrup,  der ligger lige i baggrunden, omgivet af grønne enge og skove. I år deltog rigtig mange heste, deriblandt 2 to-års knabstrupperhopper. De repræsenterede hver sin afdeling af knabstrupperavlen, idet den ene, Piccolop, er en stor hoppe efter Perikles Christinelyst KNN 133 mor: Tequila KNN 2030 morfar Conetti Lynghøj KNN 118, opdrættet og ejet af Michael Bøgeskov fra Randers, og den anden er en ponyhoppe fra Stutteri Sandlunden i Ørsted; Sandlundens Mynte efter welsh B-hingsten, Bushmere Meissen og Broomells Malteser KNN 2067, morfar: Sparside Buttons  S 83/2 (engelsk).

Begge hopper klarede strabadserne rigtig godt – inklusiv barnevogne, flyvende balloner, brølende traktortræk ret tæt på m.m. – og fik begge 1. præmie og 22 points. Desuden fik begge mønstrere en stor ros for klargøring og mønstring – og det fortjente de.

Et lille kuriosum; Der er også lidt knabstrupper i Khadidsja, den sorte sportsponyhoppe på billedet nedenfor, for hun er nemlig ifolet med Broomells Mantovani, som er helbror til Mynte og avlsgodkendt for 2004.

DSP-hoppen Khadidsja, opdrættet og ejet af fam. Kjær i Ørsted, med hingsteføl efter Røgilds Ras Hafun.

Piccolop mønstres.

Piccolop, en hvidfødt hoppe på 2 år.
Sandlundens Mynte med sin mønstrer, Anna Kjær.
Sandlundens Mynte, en meleret/snefnugget 2-års ponyhoppe.

Knabstrupperforeningen for Danmark - Arkivside med gammelt materiale som ikke er overført til den nye side, Knab.dk