Mit første skue....

I lørdags var Frode og jeg til mit første skue. Frode har jo prøvet det før til føl-skuet på Hjørnely, men for mig var det første gang. Det er faktisk første gang jeg overhovedet har deltaget i en social ”heste-begivenhed” med mere end 3 heste, så jeg havde set frem til dagen med megen spænding og endnu mere nervøsitet.

Vel ankommet til Baunehøj begyndte den første panik at brede sig....hvor skal vi holde, hvor skal vi være, hvor er sekretariatet osv. Heldigvis blev vi mødt at en masse flinke knabstrupper-folk, og vi fandt os hurtigt tilrette, og opdagede at Johannes med kort varsel havde sørget for en fin boks til Frode. Tak for det.

I en lettere tilstand af almindelig forvirring pga. manglende trensenumre, fik jeg fremvist Frode på fast underlag, og både Frode og jeg fandt ud af at skuer ikke er så farlige alligevel, og så kunne vi begge slappe lidt af.

Jeg var da lidt nervøs da vi skulle ind til bedømmelse i ridehuset, men Frode opførte sig fint, og huskede alt det vi havde trænet hjemmefra og så vandt vi oven i købet! Det er lidt stort når det er første gang og jeg var/er meget stolt.

Derefter skulle vi så vente til kl. 16.30 før vi igen skulle på. Ventetiden gik med at beundre alle de smukke knabstruppere, og snakke med ejere og andre interesserede. Endelig skulle vi ”på” igen, denne gang med en meget træt lille hest, der vist ikke rigtig gad mere, men vi kom da igennem, og fik endnu en sløjfe og en fin pokal og var igen meget stolte, d.v.s.jeg var meget stolt. Frode var ligeglad, og ville vist bare hjem til sin legeonkel, den jydske hest Juncker.

Alt i alt havde vi en rigtig god, men lang dag, og det var dejligt at se alle de smukke heste og opleve den gode stemning. Tak til foreningen for et vel-afviklet arrangement og tak til alle der hjalp os til rette, så vi kom igennem dagen uden problemer.

Hilsen

Christa og Frode