Bogudgivelse af "Heste i Danmark" - den 1. november 2007

Den 1. november 2007 præsenterede forlaget Saxo et stort, rigt illustreret kulturhistorisk værk , "Heste i Danmark", på Thorvaldsens Museum. I bogen findes der bidrag fra to af Det kongelige Biblioteks forskere, Anne Phaff Ussing og Jesper Düring Jørgensen. Anne Ussing har skrevet et spændende kapitel om hestens farver og de genetiske lovmæssigheder bag farvernes nedarvning, mens Jesper Düring Jørgensen sammen med ridemester Bent Branderup har skrevet et kulturhistorisk bidrag om ridekunstens udvikling og om ridebogen som genre. Maj-Brit Carter, vores egen hestevisker, har bidraget med et afsnit der hedder "Hestevisker og adfærdsterapi", Egon Fræhr om Danske heste, desuden bidrager Dyrlæge Jens Svenningsen.

Garderhusarregimentets trompeterkorps, Carlsbergs hestetrukne ølvogn samt andre fornemme hestekøretøjer kastede glans over præsentationen, og bogens 48 bidragydere kunne bl.a.glæde sig ved en rundtur med de fornemme ekvipager.

Lis Diemer har været lidt med som korrekturlæser og bidragyder af et par billeder fra Knud Bonkes arkiv.

Desuden fik hun et par billeder med hjem fra den store dag.

Garderhusarregimentets Trompeterkorps

Thorvaldsens Museum