| |
Medlemsmøder på Sjælland
|
|
Medlemsmøde Fredag d. 20 November 2009 kl.18.30
|
Så er det igen
blevet tid til at evaluere årets arrangementer.
Vi har fået lov til at låne et lokale på Sæby Friskole, Skolevej 6, Sæby,
4270 Høng.
Tilmelding til Margrethe Madsen på mcgregor@privat.dk eller 21848008.
Vel mødt! |
Referat:
Deltager antal: ca. 25.
Årets Hoppekåring var alle godt tilfredse med dog vil vi gerne have en bedre
bund i hallen, Tidsplanen holdt trods mange ændringer, men vi skal være
bedre til at informere udstillere og indpiskere om ændringer. Vi beder om
tilladelse til at vores staldvagter overnatter pga. de mange ankomster
fredag.
Pointbedømmelsen gik godt og hvis det er muligt vil vi gerne bruge stedet
igen.
Showholds aktiviteter i 2010… Vi tilbyder Roskilde dyrskue vores Grease show
men regner med afslag da de helst ser at vi deltager hvert andet år. Vi vil
i stedet satse på vores stand og på at få så mange som muligt til at
udstille.
Da foreningen har 40 års jubilæum i 2011 planlægger og øver vi jubilæumsshow
i år. Styrergruppen laver show oplæg .
Gitte Møller ansøger dyrskuet om tilladelse til at bruge huset på
hestetorvet til udstilling samt Landsskuestatus for Knabstrupperforeningen i
2011.
Endvidere vil vi lave små børnevenlige shows på Dyrenes dag i Slagelse og i
Gørlev hvis de ønsker at se os.
På St. Hestedag 2010 vil vi gerne, hvis det er muligt og hvis der er
deltagere nok, lave et 2 dages arrangement, med deltagelse i hesteshowet
begge dage (Grease ). Hoppekåring og føl og plag skue Lørdag, og Ride
klasser / Kører klasser ( kun for Knabstruppere) Søndag. Vi sender et
spørgeskema rundt for at finde ud af hvor mange der vil deltage og hvilke
klasser der vil være deltagere til.
Referant: Margrethe Madsen
|
Medlemsmøde Fredag d. 10. oktober 2008
Afholdes hos Monna og Poul Elmerkjær, Grundmosegård, Åmosevej 50, 4450
Jyderup |
Mødet begynder kl.
18.30 . Tilmelding til Margrethe Madsen på tlf. 21848008 eller Mail til
Mcgregor@privat.dk
Dagsorden:
1. Evaluering af kåring på St. hestedag
2. Hesteshow på Roskilde dyrskue 2009
3. Hygge og hestesnak!
Vel mødt! |
Referat:
Fredag d. 10/10-2008 var vi inviteret til
medlemsmøde hos Poul og Monna Elmerkjær i Jyderup.
Der var 31 deltagere.
Kåringsarrangementet på
St. hestedag fik ros for: god pr. værdi, hjælpsomme og venlige medlemmer
samt en tidsplan der holdt. Alle deltagere i mødet var enige om, at vi gerne
vil afholde vores kåringsarrangement der igen til næste år, dog var der
nogen småting vi gerne vil gøre bedre/anderledes til næste år. Bl.a. Vil vi
gerne have et mobil nr. på udstillere i kataloget, så udstillere kan ringes
op hvis de ikke er at finde når de skal i ringen. Endvidere skal der være
pause i kåringen, når knabstrupper showholdet er i den store ring.
Evaluering af hesteshow
på St. Hestedag.
Den korte
forberedelsestid taget i betragtning, gik showet fint. For at dele arbejdet
ud på flere hænder, har vi nedsat en styregruppe som består af Peter
Skovgaard, Kirsten Johnsen, Monna Elmerkjær, Phillip Nielsen, Helen Bech
Andersen og som back up
(pga. skifteholds arbejde) Pia Juul Stoklund og som sekretær Margrethe
Madsen.
Det er styregruppens
opgave, at finde på et tema for næste års show, der skal præsenteres for
dyrskueledelsen i Januar måned.
Endvidere udarbejdes der
et skema, som showdeltagerne skal udfylde, så vi ved hvad hver enkelt kan
bidrage med.
Christa Raahauge og Sally
Jacobsen sørger for omtale af vores arrangementer, på heste-nettet, i
knabstrupper nyt og på vores egen hjemmeside.
Showryttere og udstillere
på Roskilde dyrskue skal tilmelde sig hos Gitte Møller så vi kommer til at
campere samlet.
Referent Margrethe
Madsen
|
Medlemsmøde
søndag d. 10. August 2008 kl. 13.00
Afholdes hos Niels og Karen Mejnert på Holløsevej 20, 4300 Holbæk.
Tilmelding til Margrethe Madsen på tlf. 21 84 80 08 |
Dagsorden
-
Fordeling af
hjælperopgaver til årets kåring (du kan stadig nå at melde dig al hjælp er
velkommen!)
-
Evaluering af
Roskilde dyrskue 2008-07-06
-
Næste års hesteshow
-
Hygge og hestesnak
|
Referat:
Søndag d. 10 august blev der holdt medlemsmøde
hos Niels Mejnert og Karen i Holløse der var 21 medlemmer tilstede.
På mødet evaluerede vi dette års dyrskue i Roskilde som udstillerne var
tilfredse med, dog håber vi på at flere vil udstille næste år.
Vi vil opfordre til at man tilmelder sig dyrskuet igennem vores
racerepræsentant (Gitte Møller) da vi så kommer til at bo samlet på
campingpladsen og Gitte vil have mulighed for at informere om
opstaldningssted før ankomsten evt. pr. sms.
Marianne Pejtersen informerede deltagerne i hesteshowet der løber af stablen
på Store hestedag lørdag d. 6 og søndag d. 7 september
Vedr. dette års kåring: vi fik fordelt diverse praktiske opgaver.
Referent Margrethe Madsen
|
Medlemsmøde
onsdag d. 21. Maj 2008
og
afholdes hos
Marianne Pejtersen, Lyngvej 50, 4600 Køge. |
Dagsorden
-
Evaluering af
sidste års arrangementer – Roskildedyrskue, Hesteshow og kåring
-
Dette års
arrangementer – Roskildedyrskue, Hesteshow (Storehestedag),
Kåring/føl og plag skue. Hvad kan vi gøre bedre og hvem vil
hjælpe?
-
Evt.
Da vi er i tidsnød
og kun kan annoncere mødet på Knabstrupperforeningens hjemmeside
håber vi, at i vil hjælpe os med at sprede rygtet!
Tilmelding til Marianne på tlf. 23 24 13 06 eller Margrethe på tlf.
21 84 80 08
Vel mødt! MVH.
Marianne, Gitte og Margrethe |
Referat:
Mødet blev holdt hos Marianne
Pejtersen i Køge. Efter velkomsten evaluerede vi sidste års dyrskue,
som de fremmødte udstillere var godt tilfredse med, dog kunne det
ønskes at flere Kn.ejere/ avlere vil udstille deres heste på
Roskilde dyrskue. I år er der 8 knabstruppere udstillet dvs. en
fordobling af sidste års antal.
Evaluering af sidste års heste show.
På trods af en vanskelig start (al Begyndelse er svær) var
deltagerne gode til at løse de problemer der opstod undervejs
(mangel på heste, uheld med hestevogn m.m.) Der var stor
fleksibilitet, folk var glade, der var socialt samvær og råhygge i
Campingområdet.
Showet blev gennemfotograferet af Viegaarden og der var også
billeder i landbrugsnyt (god P.R.) også kostumerne fik stor ros.
På store hestedag ønsker man at der lægges en pause ind så vores
publikum ikke deles imellem show og kåring endvidere var lyden
dårlig under sidste års show.
Evaluering af sidste års kåring på store hestedag.
Af negative ting blev nævnt manglende planlægning, dårlige
bundforhold, små boxe…
Af positive ting kunne nævnes, central beliggenhed, billigt for
foreningen, godt udstillingsvindue da publikum hovedsageligt er
hestefolk, mulighed for at deltage i rideklasser (under store
hestedag) sidste år vandt Gitte Møller og Rex jokerspringningen.
Det blev oplyst at Marianne Pejtersen, Gitte Møller og Margrethe
madsen i år er ansvarlige for kåringen på Sjælland. Vi søger
hjælpere til kåringen og flere har allerede meldt sig.
Det blev foreslået at man fremstiller et ”diplom” hvor på
kåringsbeskrivelsen påføres, ideen undersøges nærmere.
Dette års hesteshow: Peter Skovgaard har en ide der arbejdes videre
med, men Peter vil gerne vide præcist hvilke heste og ryttere der
deltager før historien skrives. Tanken er rollespil – kampen imellem
det gode og det onde
Kirsten Johnsen har ideer til kostumer og musik. – helene tilbyder
at hjælpe med at sy kostumer.
Roskilde kvadrillen (2 heste m. rytter fra hver race)
Kirsten foreslog at rytterne i kvadrillen er klædt ud som Pippi da
det er et stort hit hos børnene og det er show og man husker bedst
de udklædte racer. Ingen havde noget imod det så der arbejdes videre
med ideen.
Vedr. Roskilde dyrskue.
Vi forsøger at arrangere en grillaften (Fredag?) samt fælles
udstiller morgenbord ved kn. standen.
Kirsten, Peter og Marianne stikker hovederne sammen og kontakter
ryttere til showet.
Stemningen på mødet var god og snakken gik livligt.
Næste møde holdes hos Niels og Karen i Holløse ved Holbæk, når
dyrskuet er vel overstået datoen offentliggøres på nettet.
Referent Maj-Britt Neumann |
| |
|